چهارشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۵:۵۰
سرویس: گزارش ویژه
 |  30/ آوریل/ 2016 - 1:06
  |   نظرات: بدون نظر
بازدید

از بنیاد کودک لارستان چه می دانید؟

 

منیره جهانبین/ صحبت: دومین گردهمایی هیات موسس «بنیاد کودک لارستان» با حضور جمعی از خیراندیشان لارستان و مسئولان این شهرستان سه شنبه ۷ اردیبهشت ۹۵ در سالن شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

افتخار: شناسایی دانش آموزان مستعد و نیازمند یکی از برنامه های ماست

در این گردهمایی مرضیه افتخار از اعضای هیات موسس بنیاد ضمن تشکر از حضور اعضا و مسئولین در این جلسه اشاره ای به پیشینه بنیاد کودک داشت و از زحمات و دغدغه های دکتر خلیل شریف زاده و حس مسئولیت وانسان دوستی و علاقه مندی وی به سرزمین مادری اش قدر دانی کرد.

افتخار ضمن تاکید بر این موضوع که تاکنون موسسات و خیریه های زیادی در لارستان یکی از برنامه های آنها کمک رسانی به کودکان نیازمند بوده است یاد آور شد که بنیاد کودک کار تخصصی اش شناسایی دانش آموزان مستعد و نیازمند بوده تا بتواند آنها را در زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

مرضیه افتخار حضور نیک اندیشان بخشهای لارستان را مایه خرسندی دانست و اذعان کرد که حضور هر یک از اعضا در این جلسه که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی وزنه ای در منطقه می باشند موجبات دلگرمی است و امید که بتوان از حضور تک تک این افراد استفاده بهینه به عمل آورد.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد کودک همانند کودک نوپایی است که نیازمند کمک و تجارب ارزشمند دوستان می باشد تا به اهداف خود برسد.

مرضیه افتخار ضمن تاکید بر اهداف بنیاد و شفاف بودن کارهای این مرکز تصریح کرد: این بنیاد هیچ گونه وابستگی اعتقادی-سیاسی و… به هیچ جریانی نداشته وکاملا مستقل عمل می کند با این حال افراد با هرنوع گرایش فکری می توانند به عضویت این سازمان در آیند. وی ادامه داد: هیات امنایی بین ۵ تا ۷ نفر درجهت کمک به بنیاد انتخاب می شوند.

قناعت پور: در تمام جوامع پیشرفته مبنای حرکت بر اراده و مشارکت مردم است

در ادامه ی جلسه فرزاد قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان ضمن خیرمقدم به اعضای شرکت کننده و اشاره به این مهم که دراین حوزه هر یک نفر نقش ۷۰ نفر را بازی می کند گفت: اعضا محترم که عصاره و گلچین خیرین منطقه ماهستند و ما تک تک این افراد را می شناسیم حتی اکر خویشاوندی هم با این دوستان نداشته باشیم اما محبتی را نسبت به ایشان داریم و این نشان دهنده ارزش این گونه جلسات می باشد.

قناعت پور خاطرنشان کرد: در تمام جوامع پیشرفته مبنای حرکت جامعه بر اراده مردم و مشارکت مردمی می باشد البته دولتها هم وظایفی دارند و باید نسبت به مردمشان اموراتی را برقرار کنند اما اصل و اساس مردم هستند در کل ایران به ضرس قاطع می گویم لارستان در این زمینه پیشرو است و بدانید اگر روزی این سیاست دولت تحقق پیدا کرد که کار به بخش خصوصی و به مردم واگذار شود آن وقت هست که شما نتیجه مشارکت خیرین و مردم در طول این سالها را خواهید دید لارستان تنها نقطه ای خواهد بود که از سیستم مدیریتی سربلند بیرون خواهد آمد چون امروز مطابق با نوین ترین متدولوژی ها مردم ما جامعه خودشان را اداره می کنند.

قناعت پور ضمن حمایت از اهداف بنیاد تصریح کرد: درمورد بنیاد کودک لارستان من دو تفات را احساس می کنم اول این که یک روحیه ی مشارکتی بر اعضا بنیاد حاکم است ما در غالب کارهای که انجام می دهیم منطقه ای نگاه می کنیم و برای ما مشکل بوده که بخواهیم این سرمایه ها و این حضور را به مناطق دیگر هم سوق دهیم اما بنیاد کار خودش را از نقطه نخست بر این اصل استوار کرده که از همه مناطق حضور داشته باشندکه علاوه بر خیر معنوی پر رنگ تر کردن حس مشارکت و نزدیکی مناطق به همراه داشته است، تفاوت دوم این که امروز همه می دانیم که جهان غرب یک جهان پیشرفته است و مدام در ترس این هستیم که تحت اثر این جهان قرار نگیریم اما هیچوقت دقت نکردیم که آنها چه کردند که به این قدرت رسیدند.

وی افزود: جهان غرب هم فرهنگ دارد همانند ما لارستانیهای که فرهنگ چهار هزار ساله داریم اما مواجهه ما با فرهنگ غرب مواجهه مستقیم نیست ما از طریق علم، فناوری و تکنولوژی با آنها در تماس قرار می گیریم و بعد اثرات فرهنگی آنها را متوجه می شویم. این تکنولوژی به دو شکل فرهنگ آنها را بر ما غلبه می کند نکته ای اول این می باشد که هر تکنولوژی متناسب با یک فرهنگ آماده می شود؛ وقتی فرهنگ غرب تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار می دهد ما ناچاریم متناسب با آن تکنولوژی فرهنگمان را تغییر دهیم و هماهنگ کنیم. دوم این که فرهنگ خودشان را از مسیر تکنولوژی زیبا نشان می دهد و به همین خاطر یک فرهنگ برتر می شود در حالی که ما مدام این بحث را داریم که تاریخ و فرهنگ داریم اما غرب از این مراحل گذشته و از طریق دانش و تکنولوژی جهان را به تسخیر خود در آورده است.

قناعت پور در پایان گفت: اگر بخواهیم در این مراحل بمانیم قدرت رقابت را از دست خواهیم داد. این در حالی است که همه چیز مبتنی بر دانش، علم و فناوری است. به همین خاطر تقویت بنیه آموزشی کودکان ما مخصوصا کودکان فرهیخته بسیار نیاز جامعه ی امروز ما می باشد. 


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آخرین نظرات شما
  • استاد جنگوک...
    در: آهنگ زیبای “مرهم” را از مرحوم محمدرضا حقیقی لاری بشنوید
  • درود بر شما جناب مهندس...
    𝑻𝒂𝒔𝒏𝒊𝒎_𝑮𝒉𝒂𝒏𝒂 در: گفتگو با یونس قانع مدیرعامل انجمن خیریه صابرین خور
  • درود بر شما جناب مهندس عزیز...
    𝑻𝒂𝒔𝒏𝒊𝒎_𝑮𝒉𝒏𝒆𝒉 در: گفتگو با یونس قانع مدیرعامل انجمن خیریه صابرین خور
  • سید فال اسیری از علمای با فرهنگ و مردمی شیراز بوده و از حافظ در برابر متجاوزین به حقوق حافظ دفاع کرده . کار این عالم شیعه ستودنیست . تاریخ بخوانیم تا قهرمان هایمان را جای...
    محمد در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • همیشه افرادی که از ارزش ها و میراث این کشور و فرهنگ ایرانی دفاع کرده اند را تخریب کردند افرادی مثل امیر کبیر و... . این عالم و سید بزرگوار فال اسیری از ارادتمندان شاعر مس...
    بابک در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • با تشکر از فعالین اجتماعی و خیریه های خور و تشکر از شما بابت این مصاحبه.عالی بود...
    در: گفتگو با ماشاالله صالحی از نخستین بنیان گذاران انجمن خیریه خور
  • سلام چرا کامل آهنگهاشون دانلود نمیشه خواننده مورد علاقه من ایشون هستند ولی هرچه میکنم گیرم نمیاد آهنگ هاشون...
    در: دانلود تصنیف “همدم تو” با صدای مرحوم محمدرضا حقیقی لاری
  • چرا...
    در: دانلود تصنیف “همدم تو” با صدای مرحوم محمدرضا حقیقی لاری
  • اینرا الان فرزندانشون مگفتند، ولی قصد تخریب داشته، و این اسناد و حرفی که اینجا هست خیلی ماهرانه نوشتند، ما که میدونیم آخوندها چشون هست،الان دارند تعریف حافظ میکنند، قبلا...
    رضا در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
  • اینرا الان فرزندانشون مگفتند، ولی قصد تخریب داشته، و این اسناد و حرفی که اینجا هست خیلی ماهرانه نوشتند، ما که میدونیم آخوندها چشون هست،الان دارند تعریف حافظ میکنند، قبلا...
    در: چرا این روحانی اسیری، سه بار آرامگاه حافظ را تخریب کرد؟!
نیازمندی ها
آمار بازدید:

بازدید امروز: 566 بازدید

بازدید دیروز: 259 بازدید

بازدید کل : 5411736 بازدید